E-learning Σεμινάρια

Το ΔΙ.ΚΕ.ΨΥ. στα πλαίσια της δια βίου μάθησης και εκπαίδευσης παρέχει εξ αποστάσεως σεμινάρια με στόχο τη συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση και επιμόρφωση καθώς και την εμβάθυνση και τον εμπλουτισμό γνώσεων σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα.

Απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή στα σεμινάρια του ΔΙΚΕΨΥ μέσω ηλεκτρονικής μάθησης είναι η πρόσβαση στο διαδίκτυο. Η εκπαιδευτική διαδικασία διεξάγεται αποκλειστικά και μόνο μέσω συγκεκριμένης εκπαιδευτικής πλατφόρμας και με τη χρήση συγκεκριμένων κωδικών χωρίς να απαιτείται η ταυτόχρονη φυσική παρουσία των εκπαιδευόμενων σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο (ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση).

Η εκπαιδευτική πλατφόρμα των εξ αποστάσεως σεμιναρίων συνιστά ένα ειδικά διαμορφωμένο ηλεκτρονικό περιβάλλον μέσω του οποίου υπάρχει άμεση επικοινωνία και αλληλεπίδραση σπουδαστών και καθηγητών για τα θέματα τα οποία διαπραγματεύεται το εκάστοτε σεμινάριο.

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνείτε καθημερινά με το ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ από τις 11:00 π.μ - 21:00μ.μ στο 210 2830100 και στο 698 8080383.


ΣΥΧΝΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ E-LEARNING ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
 
ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΓΙΑ ΤΑ E-LEARNING ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
 

Για την ακαδημαϊκή περίοδο 2019-2020 στο ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ θα πραγματοποιηθούν τα εξής εξ αποστάσεως σεμινάρια:
 
  • ΕΤΗΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΑΥΤΙΣΤΙΚΟΥ ΦΑΣΜΑΤΟΣ: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ & ΕΦΗΒΩΝ
  • ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ (ΔΥΣΛΕΞΙΑ): ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
  • ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ & ΑΥΤΙΣΜΟΣ


ΕΤΗΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΑΥΤΙΣΤΙΚΟΥ ΦΑΣΜΑΤΟΣ: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ & ΕΦΗΒΩΝ


ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
 
Απευθύνεται σε Ψυχολόγους, Ειδικούς παιδαγωγούς, Νηπιαγωγούς, Δασκάλους, Λογοθεραπευτές, Κοινωνικούς λειτουργούς, Εργοθεραπευτές, αλλά και σε όλους όσους θέλουν να ασχοληθούν θεραπευτικά με παιδιά και εφήβους στο φάσμα του αυτισμού, με νοητική στέρηση και αναπτυξιακές διαταραχές.
 
 
Διάρκεια σεμιναρίου: 9 μήνες
Ημερομηνία Έναρξης : 07/10/2019
Ημερομηνία Ολοκλήρωσης: 21/06/2020
 
 
 
ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ (8 μαθήματα)
 
  • Δευτέρα 7-10
Ιστορική αναδρομή, Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, Διάγνωση, Διαφορική Διάγνωση, Επιδημιολογικά στοιχεία, νέα δεδομένα σύμφωνα με το  Διαγνωστικό και Στατιστικό Εγχειρίδιο Ψυχικών Διαταραχών DSM-5
  • Δευτέρα 21-10
Αξιολόγηση, Ατομικό-Εκπαιδευτικό Προφίλ, Εφαρμοσμένη Ανάλυση Συμπεριφοράς-ΑΒΑ, Εισαγωγή στην αξιολόγηση
  • Δευτέρα 4-11
Εφαρμοσμένη Ανάλυση Συμπεριφοράς-ABA, μεθοδολογία
  • Δευτέρα 18-11
Εφαρμοσμένη Ανάλυση Συμπεριφοράς-ABA, μεθοδολογία
  • Δευτέρα 2-12
Συμπεριφορικές Τεχνικές, Καταγραφές Προγράμματος
Ανάλυση Προγράμματος
  • Δευτέρα 16-12
Οργάνωση εξατομικευμένου προγράμματος, I.E.P-Individualized Educational Program- Οργάνωση υλικού, εξατομικευμένη παρέμβαση
  • Δευτέρα 13-01
Μεθοδολογία Πρώτης Ανάγνωσης
  • Δευτέρα 27-01
Μεθοδολογία Γραπτής Έκφρασης-Ορθογραφίας-Κατανόηση
 
 

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΕΑΡΙΝΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ (10 μαθήματα)
 
  • Δευτέρα 10-02
teach me language, πρόγραμμα ενίσχυσης γλωσσικών δεξιοτήτων
  • Δευτέρα 24-02
teach me language, πρόγραμμα ενίσχυσης γλωσσικών δεξιοτήτων
  • Δευτέρα 09-03
Οργάνωση workshop για γονείς
  • Δευτέρα 23-03
Γνωριμία με πρόγραμμα εναλλακτικής επικοινωνίας Pecs, γνωριμία με πρόγραμμα TEACCH. Ενσωμάτωση στο σχολικό περιβάλλον, εφαρμογή προγραμμάτων στα πλαίσια της παράλληλης στήριξης
  • Δευτέρα 06-04
Το κλειδί της οπτικοποίησης στην εκπαιδευτική παρέμβαση, Μεθοδολογία
  • Δευτέρα 13-04
Πρόγραμμα κοινωνικών δεξιοτήτων S.S.I.P Αξιολόγηση
  • Δευτέρα 11-05
Πρόγραμμα κοινωνικών δεξιοτήτων S.S.I.P, Επίπεδο Α
  • Δευτέρα 25-05
Πρόγραμμα κοινωνικών δεξιοτήτων S.S.I.P, Επίπεδο Β
  • Δευτέρα 01-06
Πρόγραμμα κοινωνικών δεξιοτήτων S.S.I.P, Επίπεδο Γ
  • Δευτέρα 15-06
Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση
 
 
Σημειώνεται ότι η εκπαίδευση θα διεξαχθεί μέσω συγκεκριμένης εκπαιδευτικής πλατφόρμας του ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ (με τη χρήση συγκεκριμένων κωδικών χωρίς να απαιτείται η ταυτόχρονη φυσική παρουσία των εκπαιδευόμενων στο ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ) με την απαραίτητη προϋπόθεση της υποχρεωτικής παρουσίας δια ζώσης όλων των εκπαιδευόμενων στα  κάτωθι 3 Σαββατοκύριακα τα οποία περιλαμβάνουν τη πρακτική εξάσκηση.

 
1. Σάββατο-Κυριακή 21-22  Δεκεμβρίου Υποχρεωτική παρουσία, Δια ζώσης
Project και ανάλυση περιστατικών
2. Σάββατο-Κυριακή 25-26  Απριλίου Υποχρεωτική παρουσία, Δια ζώσης
Project και ανάλυση περιστατικών
3. Σάββατο-Κυριακή 04-05 Ιουλίου Υποχρεωτική παρουσία, Δια ζώσης
Project και ανάλυση περιστατικών

 
 
Ημερομηνίες διεξαγωγής  21-22/12, 2019 25-26/04, 04-05/07, 2020
Ώρες διεξαγωγής Σάββατο: 15:00 – 20:00, Κυριακή: 10:00-15:00
Χώρος Διεξαγωγής Αίθουσα Εκπαιδεύσεων ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ (Λεωφ. Ηρακλείου 353, 4ος όροφος, Ν. Ηράκλειο Αττικής)
 
 
 
Κόστος συμμετοχής:      1200€
Στις αναγραφόμενες τιμές δε περιλαμβάνεται το νόμιμο ποσοστό Φ.Π.Α. 24%.
 

Το εκπαιδευτικό υλικό καρτών ΑΒΑ και Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγησης για παιδιά με Αναπτυξιακές Δυσκολίες διατίθεται από το ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ στην ειδική τιμή 100 € έκαστο για όλους τους εκπαιδευόμενους.
Στις αναγραφόμενες τιμές δε περιλαμβάνεται το νόμιμο ποσοστό Φ.Π.Α. 24%.
 
 
Σημείωση: Οι κάρτες ΑΒΑ θα είναι διαθέσιμες σε εκτυπωμένη μορφή μέχρι εξαντλήσεως, καθώς από τη φετινή χρονιά έχει οργανωθεί ειδική πλατφόρμα οργάνωσης υλικού καρτών σε ηλεκτρονική μορφή και ο τρόπος παροχής, καθώς και το κόστος αναμένεται να αναπροσαρμοστεί.
 
 
Σας ενημερώνουμε ότι το ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ παρέχει σε όλους τους εκπαιδευόμενους τη δυνατότητα ατομικής εποπτείας καθ’ όλη τη χρονιά, ανάλογα με τις ανάγκες των εκπαιδευόμενων.
 
Κόστος εποπτείας: 50€
 
 
Δόσεις πληρωμής σεμιναρίου:
Προκαταβολή: 200 €
1η δόση: έως  04/11/2019
2η δόση: έως  27/01/2020
3η δόση: έως  23/03/2020
4η δόση: έως  11/05/2020
5η δόση: έως  15/06/2020
 
 
Ολοκληρώνοντας την Εκπαίδευση οι εκπαιδευόμενοι θα λάβουν βεβαίωση παρακολούθησης.
 



ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ (ΔΥΣΛΕΞΙΑ): ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
 
Απευθύνεται σε ειδικούς παιδαγωγούς, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, κοινωνικούς λειτουργούς, εκπαιδευτικούς και όλους τους ειδικούς που εμπλέκονται στην υποστήριξη παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες.
 
 
Διάρκεια σεμιναρίου:                     3 ½ μήνες
Ημερομηνία Έναρξης:                     Δευτέρα, 21/10/2019
Ημερομηνία Ολοκλήρωσης:           Δευτέρα, 03/02/2020
 
 
 
ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ  (13 μαθήματα)
 
21/10 και 28/10/2019 Αξιολόγηση
Η παρούσα θεματική ενότητα αποτελείται από δύο μαθήματα, στα οποία παρουσιάζεται ο τρόπος όπου πραγματοποιείται η αξιολόγηση των μαθησιακών δυσκολιών στο ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ. σε σχέση με το οικογενειακό και σχολικό ιστορικό του κάθε παιδιού ατομικά. Εξηγείται η ανάλυση και καταγραφή της παιδαγωγικής εκτίμησης σε σύμβαση και με τους φορείς στους οποίους απευθύνεται. Τέλος θα γίνει αναφορά στους ενήλικες με δυσλεξία.
 
04/11 και 11/11/2019 Ορθογραφία
Η παρούσα θεματική ενότητα αποτελείται από δύο μαθήματα, στα οποία εκτίθενται οι τρόποι παρέμβασης σε παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που εντοπίζονται πολύ συγκεκριμένα στο κομμάτι της ορθογραφίας (μαθησιακή δυσκολία στη γραπτή έκφραση).
 
18/11 και 25/11/2019 Ανάγνωση – κατανόηση
Η παρούσα θεματική ενότητα αποτελείται από δύο μαθήματα, στα οποία παρουσιάζονται οι τρόποι υποστήριξης των παιδιών που συναντούν μαθησιακές δυσκολίες στο κομμάτι της ανάγνωσης και της κατανόησης (ειδική μαθησιακή της ανάγνωσης).
 
02/12 και 09/12/2019 Γραπτή έκφραση
Η παρούσα θεματική ενότητα αποτελείται από δύο μαθήματα, στα οποία παρουσιάζονται τρόποι παρέμβασης σε παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στη γραπτή έκφραση, την οργάνωση, δόμηση και ανάπτυξη του γραπτού λόγου.
 
16/12/2019 Οπτικοποίηση
Στη συγκεκριμένη θεματική ενότητα αναλύεται η έννοια της οπτικοποίησης και ο τρόπος με τον οποίο μπορούμε να  ενθαρρύνουμε τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες να φτιάχνουν τις δικές τους νοερές αναπαραστάσεις και να συνθέτουν τις δικές τους εικόνες, τις οποίες φέρουν σε αφθονία μέσα τους. Μέσω της οπτικοποίησης, τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες μαθαίνουν να φτιάχνουν τις δικές τους εσωτερικευμένες εικόνες, οι οποίες θα αποβούν μια ουσιαστική βοήθεια τόσο στα κείμενα που καλούνται να διαβάσουν (ανάγνωση), όσο και σε εκείνα που χρειάζεται να κατανοήσουν (κατανόηση). 
 
23/12/2019  Παρέμβαση στο γυμνάσιο
Στη παρούσα θεματική ενότητα παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο βάση του οποίου υπαγορεύεται η συνέχιση παρέμβασης σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες στις τάξεις του γυμνασίου. Επιπλέον, προτείνονται τρόποι με τους οποίους μπορεί αυτή να επιτευχθεί χωρίς να επιτείνεται το ήδη βεβαρυμμένο σχολικό πρόγραμμα των εφήβων μαθητών.  
 
07/01/2020 Ξένες γλώσσες
Στη συγκεκριμένη θεματική ενότητα τεκμηριώνονται θεωρητικά οι λόγοι για τους οποίους η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας, όπως τα Αγγλικά, αποτελεί μια επίπονη και δύσκολη διαδικασία για τα παιδιά που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες στη μητρική τους γλώσσα. Επιπλέον, προτείνονται διαδραστικές μέθοδοι και τρόποι για τη διευκόλυνση στη διδασκαλία των ξένων γλωσσών.
 
13/01/2020 Μαθηματικά
Στη συγκεκριμένη θεματική ενότητα αναλύεται η εξέλιξη της Μαθηματικής Σκέψης και για ποιους λόγους αυτή αποτελεί μια συχνά στενάχωρη συνθήκη για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Επίσης, παρουσιάζονται αποτελεσματικές μέθοδοι, προκειμένου να διευκολυνθεί η ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης και η εφαρμογή της σε πρακτικό επίπεδο (προμαθηματικές έννοιες, μηχανισμοί πράξεων, επίλυση προβλημάτων).
 
20/01/2020 Πρώτη Ανάγνωση
Στη συγκεκριμένη θεματική ενότητα γίνεται εκτενής παρουσίαση των τρόπων προσέγγισης του πολύπλοκου μηχανισμού της πρώτης ανάγνωσης. Αφορά τόσο τα παιδιά που ανήκουν στον τυπικό πληθυσμό, δηλαδή έχουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όσο και τα παιδιά που έχουν γενικές δυσκολίες (καθυστέρηση, αυτισμό, σύνδρομα).          
 
27/01/2020 Τελικό διαγώνισμα
Την τελευταία εβδομάδα διεξαγωγής του σεμιναρίου (27/01 έως 03/02) οι σπουδαστές θα πρέπει να συμμετέχουν στο τελικό διαγώνισμα του σεμιναρίου το οποίο θα αφορά το σεμινάριο στο σύνολό του και είναι υποχρεωτικό για την επιτυχή ολοκλήρωση του σεμιναρίου. Το τελικό διαγώνισμα συμπεριλαμβάνει διαφορετικού τύπου ερωτήσεις διαβαθμισμένης δυσκολίας με κύριο σκοπό την αξιολόγηση και τον έλεγχο της αφομοίωσης και κατανόησης της διδαχθείσας ύλης από τους εκπαιδευόμενους
 
 
 
Η προσέγγιση του προγράμματος δεν είναι θεωρητική αλλά αφορά την εφαρμογή και ορθή χρήση των τεχνικών παρέμβασης.
 
 
Κόστος συμμετοχής:
Για εγγραφές έως  07/10/2019          460€
Για εγγραφές από  08/10/2019          540€   
Στις αναγραφόμενες τιμές δε περιλαμβάνεται το νόμιμο ποσοστό Φ.Π.Α 24%.
 

Δόσεις πληρωμής σεμιναρίου:
Προκαταβολή: 50 €
1η δόση: έως  25/11/2019
2η δόση: έως  23/12/2019
3η δόση: έως  20/01/2020
 
 
Ολοκληρώνοντας το σεμινάριο οι εκπαιδευόμενοι θα λάβουν βεβαίωση παρακολούθησης.
 
 


ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΚΑΙ ΑΥΤΙΣΜΟΣ


ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
 
Απευθύνεται σε ειδικούς παιδαγωγούς, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, κοινωνικούς λειτουργούς, εκπαιδευτικούς και σε όλους τους ειδικούς που εμπλέκονται στην υποστήριξη παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες.
 
 
Διάρκεια σεμιναρίου:                  4 εβδομάδες
Ημερομηνία Έναρξης:                 Δευτέρα, 27/01/2020
Ημερομηνία Ολοκλήρωσης:       Δευτέρα, 17/02/2020
 

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ (4 μαθήματα)

27/01 και 03/02 - Πρώτη Ανάγνωση
Η παρούσα θεματική ενότητα αποτελείται από δύο υπό-ενότητες, στις οποίες αναλύεται η διδασκαλία της πρώτης ανάγνωσης σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας. Η μία υπό-ενότητα αφορά την ανάγνωση μέσω της ολικής προσέγγισης. Ο τρόπος αυτός είναι πιο κοντά στα παιδιά που έχουν πολλαπλά θέματα, κυρίως εκείνα της νοημοσύνης. Η δεύτερη υπό-ενότητα, προσεγγίζει την ανάγνωση συλλαβικά καθώς δανείζεται στοιχεία του αναλυτικοσυνθετικού μοντέλου.

 
10/02 - Κατανόηση, ορθογραφία και γραπτή έκφραση
Στην παρούσα θεματική ενότητα γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένες τεχνικές παρέμβασης και όχι σε θεωρητικές προσεγγίσεις ενώ επισημαίνεται ο τρόπος εισαγωγής της κατανόησης του γραπτού λόγου σε ένα παιδί με ΔΑΦ, εφόσον έχει κατακτηθεί ο μηχανισμός της ανάγνωσης. Το πως δηλαδή βοηθάμε ένα παιδί να καταλαβαίνει καλύτερα ή το πως αλλάζουμε και προσαρμόζουμε κάποιες παραμέτρους που είναι καθοριστικές για την κατανόηση. Επιπλέον γίνεται λόγος για τους τρόπους με τους οποίους παρουσιάζουμε τους βασικούς κανόνες της καταληκτικής ορθογραφίας και πως μπορούμε να διδάξουμε την ορθογραφία με έναν ευχάριστο για παιδιά τρόπο. Τέλος αναφερόμαστε στο πως μπορούμε να παρέμβουμε στο κομμάτι της γραπτής έκφρασης, που είναι πολύ δύσκολο γιατί άπτεται της έκφρασης.      
 
 
17/02 - Οπτικοποίηση 
Η παρούσα θεματική ενότητα αφορά την έννοια της οπτικοποίησης. Τα  παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος παρουσιάζουν σημαντικά ελλείμματα στην φαντασία, στον περιγραφικό λόγο, στην ανάπτυξη του γραπτού και προφορικού λόγου με ολοκληρωμένες και σύνθετες προτάσεις. Στο μεγαλύτερο ποσοστό τους είναι οπτικοί τύποι, συνεπώς οι εικόνες είναι καθοριστικής σημασίας για την κατανόηση του κόσμου γύρω τους.  Ο επικοινωνιακός λόγος μπορεί να βελτιωθεί σημαντικά με ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα δημιουργίας νοητικών αναπαραστάσεων. Τόσο τα παιδιά με ΔΑΦ  προσχολικής ηλικίας, όσο και παιδιά με ΔΑΦ μεγαλύτερης ηλικίας που δεν έχουν κατακτήσει αυτές τις δεξιότητες, μπορούν μέσω του προγράμματος να εκπαιδευτούν με ένα σύστημα οργάνωσης της σκέψης με νοερές εικόνες που θα ενισχύσουν την κριτική σκέψη τους και τη δυνατότητα να φωτογραφίζουν στο μυαλό τους το ζητούμενο, με τελικό στόχο τη βελτίωση της επικοινωνίας. 
 
 
 
Κόστος συμμετοχής:
Για εγγραφές έως 13/01               180€
Για εγγραφές από 14/01               200€
Στις αναγραφόμενες τιμές δε περιλαμβάνεται το νόμιμο ποσοστό Φ.Π.Α 24%.
 
 
Δόσεις πληρωμής σεμιναρίου:
Προκαταβολή: 50 €
1η δόση: έως  03/02/2020
2η δόση: έως  17/02/2020
 
 
Ολοκληρώνοντας το σεμινάριο οι εκπαιδευόμενοι θα λάβουν βεβαίωση παρακολούθησης
 


Για περαιτέρω πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε στο τηλ: 6988080383.