E-learning Σεμινάρια

Το ΔΙ.ΚΕ.ΨΥ. στα πλαίσια της δια βίου μάθησης και εκπαίδευσης παρέχει εξ αποστάσεως σεμινάρια με στόχο τη συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση και επιμόρφωση καθώς και την εμβάθυνση και τον εμπλουτισμό γνώσεων σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα.

Απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή στα σεμινάρια του ΔΙΚΕΨΥ μέσω ηλεκτρονικής μάθησης είναι η πρόσβαση στο διαδίκτυο. Η εκπαιδευτική διαδικασία διεξάγεται αποκλειστικά και μόνο μέσω συγκεκριμένης εκπαιδευτικής πλατφόρμας και με τη χρήση συγκεκριμένων κωδικών χωρίς να απαιτείται η ταυτόχρονη φυσική παρουσία των εκπαιδευόμενων σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο(ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση).

Η εκπαιδευτική πλατφόρμα των εξ αποστάσεως σεμιναρίων συνιστά ένα ειδικά διαμορφωμένο ηλεκτρονικό περιβάλλον μέσω του οποίου υπάρχει άμεση επικοινωνία και αλληλεπίδραση σπουδαστών και καθηγητών για τα θέματα τα οποία διαπραγματεύεται το εκάστοτε σεμινάριο.

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνείτε καθημερινά με το ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ από τις 10:00 - 21:00 στο 210 2830100 και στο 698 8080383.

ΣΥΧΝΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ E-LEARNING ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
 
ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΓΙΑ ΤΑ E-LEARNING ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
 
Για την ακαδημαϊκή περίοδο 2017-2018 στο ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ θα πραγματοποιηθούν τα εξής εξ αποστάσεως σεμινάρια.


ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΚΑΙ ΑΥΤΙΣΜΟΣ

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ (4 μαθήματα)

15/1 και 22/1 Πρώτη Ανάγνωση
Η παρούσα θεματική ενότητα αποτελείται από δύο μαθήματα, στα οποία αναλύεται η διδασκαλία της Πρώτης Ανάγνωσης σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας, καθώς και οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται για την κατάκτησή της (ολική και αναλυτικοσυνθετική μέθοδος). Παράλληλα, παρουσιάζεται η εκμάθηση των 4 βασικών φωνηέντων-τα βήματα αναλυτικά και πρακτική εφαρμογή σε περαιτέρω φθόγγους.
 
 
29/1 Κατανόηση, ορθογραφία και γραπτή έκφραση
Στην παρούσα θεματική ενότητα γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένες τεχνικές παρέμβασης και όχι σε θεωρητικές προσεγγίσεις ενώ επισημαίνεται ο τρόπος εισαγωγής της κατανόησης του γραπτού λόγου σε ένα παιδί με ΔΑΦ, εφόσον έχει κατακτηθεί ο μηχανισμός της ανάγνωσης. Επιπλέον γίνεται λόγος για τους τρόπους με τους οποίους παρουσιάζουμε τους βασικούς κανόνες της καταληκτικής ορθογραφίας και πως μπορούμε να διδάξουμε την ορθογραφία. Τέλος αναφερόμαστε στο πως μπορούμε να παρέμβουμε (τους τρόπους) στο κομμάτι της γραπτής έκφρασης.   
 
 
5/2 Οπτικοποίηση 
Η παρούσα θεματική ενότητα αφορά την έννοια της οπτικοποίησης. Τα  παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος παρουσιάζουν σημαντικά ελλείμματα στην φαντασία, στον περιγραφικό λόγο, στην ανάπτυξη του γραπτού και προφορικού λόγου με ολοκληρωμένες και σύνθετες προτάσεις. Στο μεγαλύτερο ποσοστό τους είναι οπτικοί τύποι, συνεπώς οι εικόνες είναι καθοριστικής σημασίας για την κατανόηση του κόσμου γύρω τους.  Ο επικοινωνιακός λόγος μπορεί να βελτιωθεί σημαντικά με ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα δημιουργίας νοητικών αναπαραστάσεων. Τόσο τα παιδιά με ΔΑΦ  προσχολικής ηλικίας, όσο και παιδιά με ΔΑΦ μεγαλύτερης ηλικίας που δεν έχουν κατακτήσει αυτές τις δεξιότητες, μπορούν μέσω του προγράμματος να εκπαιδευτούν με ένα σύστημα οργάνωσης της σκέψης με νοερές εικόνες που θα ενισχύσουν την κριτική σκέψη τους και τη δυνατότητα να φωτογραφίζουν στο μυαλό τους το ζητούμενο, με τελικό στόχο τη βελτίωση της επικοινωνίας. 
 
Διάρκεια σεμιναρίου: 4 εβδομάδες
 
Ημερομηνία Έναρξης : 15/1/2018
Ημερομηνία Ολοκλήρωσης: 5/2/2018
 
 
Κόστος συμμετοχής:
 
Για εγγραφές έως 5/1                    180€
Για εγγραφές από 6/1                   200€
 
Στις αναγραφόμενες τιμές δε περιλαμβάνεται το νόμιμο ποσοστό Φ.Π.Α 24%.
 
 
Δόσεις πληρωμής σεμιναρίου:
Προκαταβολή: 50 €
1η δόση: έως 23/01/2018
2η δόση: έως 05/02/2018

 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ (ΔΥΣΛΕΞΙΑ): ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
 
ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ (13 μαθήματα)
 
12/2 και 19/2  Αξιολόγηση
Η παρούσα θεματική ενότητα αποτελείται από δύο μαθήματα, στα οποία παρουσιάζεται ο τρόπος όπου πραγματοποιείται η αξιολόγηση των μαθησιακών δυσκολιών στο ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ. σε σχέση με το οικογενειακό και σχολικό ιστορικό του κάθε παιδιού ατομικά. Εξηγείται η ανάλυση και καταγραφή της παιδαγωγικής εκτίμησης σε σύμβαση και με τους φορείς στους οποίους απευθύνεται. Τέλος θα γίνει αναφορά στους ενήλικες με δυσλεξία.
 
26/2 και 5/3 Ορθογραφία
Η παρούσα θεματική ενότητα αποτελείται από δύο μαθήματα, στα οποία εκτίθενται οι τρόποι παρέμβασης σε παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που εντοπίζονται πολύ συγκεκριμένα στο κομμάτι της ορθογραφίας (μαθησιακή δυσκολία στη γραπτή έκφραση).
 
12/3 και 19/3 Ανάγνωση – κατανόηση
Η παρούσα θεματική ενότητα αποτελείται από δύο μαθήματα, στα οποία παρουσιάζονται οι τρόποι υποστήριξης των παιδιών που συναντούν μαθησιακές δυσκολίες στο κομμάτι της ανάγνωσης και της κατανόησης (ειδική μαθησιακή της ανάγνωσης).
 
26/3 και 2/4 Γραπτή έκφραση
Η παρούσα θεματική ενότητα αποτελείται από δύο μαθήματα, στα οποία παρουσιάζονται τρόποι παρέμβασης σε παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στη γραπτή έκφραση, την οργάνωση, δόμηση και ανάπτυξη του γραπτού λόγου.
 
16/4 Οπτικοποίηση
Στη συγκεκριμένη θεματική ενότητα αναλύεται η έννοια της οπτικοποίησης και ο τρόπος με τον οποίο μπορούμε να  ενθαρρύνουμε τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες να φτιάχνουν τις δικές τους νοερές αναπαραστάσεις και να συνθέτουν τις δικές τους εικόνες, τις οποίες φέρουν σε αφθονία μέσα τους. Μέσω της οπτικοποίησης, τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες μαθαίνουν να φτιάχνουν τις δικές τους εσωτερικευμένες εικόνες, οι οποίες θα αποβούν μια ουσιαστική βοήθεια τόσο στα κείμενα που καλούνται να διαβάσουν (ανάγνωση), όσο και σε εκείνα που χρειάζεται να κατανοήσουν (κατανόηση). 
 
23/4 Παρέμβαση στο γυμνάσιο
Στη παρούσα θεματική ενότητα παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο βάση του οποίου υπαγορεύεται η συνέχιση παρέμβασης σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες στις τάξεις του γυμνασίου. Επιπλέον, προτείνονται τρόποι με τους οποίους μπορεί αυτή να επιτευχθεί χωρίς να επιτείνεται το ήδη βεβαρυμμένο σχολικό πρόγραμμα των εφήβων μαθητών.  
 
30/4 Ξένες γλώσσες
Στη συγκεκριμένη θεματική ενότητα τεκμηριώνονται θεωρητικά οι λόγοι για τους οποίους η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας, όπως τα Αγγλικά αποτελεί μια επίπονη διαδικασία για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες στη μητρική τους γλώσσα. Επιπλέον, προτείνονται διαδραστικές μέθοδοι για να διευκολυνθεί η εκμάθηση αυτή.
 
7/5 Μαθηματικά
Στη συγκεκριμένη θεματική ενότητα αναλύεται η εξέλιξη της Μαθηματικής Σκέψης και για ποιους λόγους αυτή αποτελεί μια συχνά στενάχωρη συνθήκη για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Επίσης, παρουσιάζονται αποτελεσματικές μέθοδοι, προκειμένου να διευκολυνθεί η ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης και η εφαρμογή της σε πρακτικό επίπεδο (προμαθηματικές έννοιες, μηχανισμοί πράξεων, επίλυση προβλημάτων).
 
14/5 Πρώτη Ανάγνωση
Στη συγκεκριμένη θεματική ενότητα γίνεται εκτενής παρουσίαση των τρόπων προσέγγισης του πολύπλοκου μηχανισμού της πρώτης ανάγνωσης. Αφορά τόσο τα παιδιά που ανήκουν στον τυπικό πληθυσμό, δηλαδή έχουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όσο και τα παιδιά που έχουν γενικές δυσκολίες (καθυστέρηση, αυτισμό, σύνδρομα).           
 
21/5 Τελικό διαγώνισμα
Την τελευταία εβδομάδα διεξαγωγής του σεμιναρίου (21/5 έως 28/5) οι σπουδαστές θα πρέπει να συμμετέχουν στο τελικό διαγώνισμα του σεμιναρίου το οποίο θα αφορά το σεμινάριο στο σύνολό του και είναι υποχρεωτικό για την επιτυχή ολοκλήρωση του σεμιναρίου. Το τελικό διαγώνισμα συμπεριλαμβάνει διαφορετικού τύπου ερωτήσεις διαβαθμισμένης δυσκολίας με κύριο σκοπό την αξιολόγηση και τον έλεγχο της αφομοίωσης και κατανόησης της διδαχθείσας ύλης από τους εκπαιδευόμενους
 
 
Διάρκεια σεμιναρίου: 3 ½ μήνες
 
Ημερομηνία Έναρξης : 12/2/2018
Ημερομηνία Ολοκλήρωσης: 28/5/2018
 
Η προσέγγιση του προγράμματος δεν είναι θεωρητική αλλά αφορά την εφαρμογή και ορθή χρήση των τεχνικών παρέμβασης.
 
 
Κόστος συμμετοχής για το σεμινάριο:

Για εγγραφές έως  01/02/2018          460€
Για εγγραφές από  02/02/2018          540€    
 
Στις αναγραφόμενες τιμές δε περιλαμβάνεται το νόμιμο ποσοστό Φ.Π.Α 24%.
 
Δόσεις πληρωμής σεμιναρίου:
Προκαταβολή: 50 €
1η δόση: έως 15/3/2018
2η δόση: έως 15/4/2018
3η δόση: έως 21/5/2018