Ενδείξεις πιθανής μαθησιακής δυσκολίας στο Νηπιαγωγείο και στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού

blog3

Υπάρχουν κάποια πρώτα σημάδια στην απόδοση του παιδιού στο νηπιαγωγείο και στις πρώτες τάξεις του δημοτικού που θα μπορούσαν να αποτελούν ενδείξεις ύπαρξης μαθησιακών δυσκολιών.
 
 
Αυτές είναι:
 
  • Δυσκολία στην εκμάθηση της ώρας.
 
  • Δυσκολία στην εκμάθηση των ημερών/ μηνών/ εποχών/ του χρόνου.
 
  • Δυσκολία με τις χρονικές έννοιες, σήμερα, χθες, αύριο.
 
  • Δυσκολία στην εκμάθηση απλών τραγουδιών ή σύντομων ποιημάτων που μαθαίνουν τα παιδιά στο νηπιαγωγείο.
 
  • Δυσκολία να παραμένουν για μεγάλο διάστημα απερίσπαστα σε μια δραστηριότητα (π.χ παιχνίδι, διήγηση παραμυθιού).
 
  • Δυσκολία στην εκμάθηση των γραφημάτων και των αντίστοιχων φωνημάτων τους (π.χ το α έχει τη συγκεκριμένη και σταθερή απόδοση του ήχου του).
 
  • Δυσκολίες στην ανάκληση απλών πληροφοριών που ήδη έχουν διδαχθεί.
 
  • Δυσκολίες στην υιοθέτηση μιας σωστής τριποδικής λαβής και στην ορθή απόδοση αντιγραφής σχημάτων η γραμμάτων.
 
  • Δυσκολίες αναφορικά με τον προσανατολισμό και τη φορά των γραμμάτων.
 
  • Πιθανές δυσκολίες στο λόγο και στην εκφορά πολυσύλλαβων λέξεων.
 
  • Ύπαρξη "καλών" και "κακών" ημερών έτσι ώστε η απόδοση του/της να έχει μεγάλες αποκλίσεις.
 
  • Δυσκολίες στην εκμάθηση όλων των προ- μαθηματικών εννοιών (π.χ σύγκριση ποσοτήτων, σύγκριση μεγεθών).
 
  • Δυσκολίες στο συντονισμό των λεπτών κινήσεων βάσει ενός προκαθορισμένου μοτίβου αλλά και των κινήσεων που αφορούν την εμπλοκή των μεγαλύτερων μυϊκών ομάδων του σώματος.
 
 
Κλειδαριά Γεωργία,
Ψυχολόγος, Ειδική Παιδαγωγός